Het is me volstrekt onduidelijk. Wat wel duidelijk is: dit is ongetwijfeld bedacht door een duur betaalde PR- of reclame-medewerker. Maar had dat geld niet beter besteed kunnen worden? En hadden de leidinggevenden dit niet moeten tegenhouden?
We gaan het hebben over klein leed, kleine ergernissen en dergelijke. Niet over groot leed, want daar wordt al genoeg over gepubliceerd. Denk aan het klimaat, de toeslagenaffaire, de aardbevingen in Groningen en nog veel meer. Klein leed wordt daardoor wat ondergesneeuwd, en krijgt wat weinig aandacht. Misschien kan deze blog wel helpen om daar wat aan te doen.
maandag 6 mei 2024
Wie verzint zoiets?
Het viel me opeens op: de labeltjes van de theezakjes van een bepaald merk (nee, we noemen geen namen) bevatten een vraag, soms van een behoorlijk persoonlijke aard. Ik vraag me af wat de bedoeling van zoiets is: moet je het antwoord aan de fabrikant laten weten? of moet je ze sparen, en is er dan een album voor? of ermee kwartetten als een soort gezelschapsspel? En wie zou dan zo'n spel willen of kunnen spelen?